ניהול במאה ה-21

ניהול בהפרעה

"את מגיעה בבקר למשרד, מדליקה מחשב, 38 מיילים חדשים מאז אתמול כשסיימת לעבוד. תוך כדי שאת מתחילה לקרוא אחד מבינהם, נכנס שרון מנהל הצוות במחלקה שאת מנהלת ומשתף בקושי שמרגיש באווירה בצוות ואי עמידה ביעדים. רגע אחרי צליל ה"וואטסאפ": רון המנהל שלך שולח הודעה בקבוצת הנהלה "13:00 ישיבה היום בנושא המוצר החדש". הטלפון מצלצל, את עונה תוך כדי, שרית מנהלת מחלקת תמיכה מבקשת לשוחח איתך בעניין פניה של לקוח".

במה מתחילים קודם ומה עם התכנית שלך להתחיל את הבקר בהכנת ישיבת הצוות??? 

בסדנה:

שיפור ושדרוג מיומנות התעדוף כחלק אינטגרלי מפעולות היומיום 

 

האם מנגנון התעדוף המוכר שלנו משרת ומותאם למציאות העכשווית? מהן הנחות היסוד שלנו לגבי תעדוף? 

1

זיהוי סטטוס פנימי במצבים "מופרעים" - סט שאלות לדיוק עצמי ומיקוד לפעולה

3

״אונליין״ כתפיסת ניהול עדכנית

מעודכנות רציפה היא מחד צורך הכרחי וחשוב מאוד לראייה מערכתית בשילוב מעורבות בפרטים. בד בבד איך שומרים על פוקוס וריכוז המאפשר עשייה ולא פוגע בה.

2

בעידן של תקשורת רב מימדית חוט המחשבה והעשייה של כולנו, ושל מנהלים במיוחד, נקטע ו"מופרע" ללא הרף (מלשון חווה הפרעות). מהירות ואינטנסיביות החיים כתוצאה מכך מוגברות מאוד ודורשות הספק ותגובתיות נרחבים מאוד.

נסו רגע לחשוב על יום עבודה טיפוסי – כמה הפרעות מסוגים שונים את/ה חווה? כמה מתוך המשימות שהתכוונת לעשות אכן הצלחת להשלים? והאם יש לך מושג למה לא הצלחת? לרב אנו פשוט נשאבים לעשייה מפעולה אחת לבאה אחריה כמעט במצב של "טייס אוטומטי" על מנת לעמוד בסך המשימות האפשריות ביום נתון. כשברקע או לפעמים ב"פרונט" נמצאות הפרעות מסוגים שונים. האם אנו ערים לפגיעה ברצף? ואם כן כיצד מתמודדים עימה?

ווטסאפ קבוצתי ככלי ניהול

בשעות הבקר מתקבלת הודעה בקבוצת הוואטסאפ של המחלקה "מאור, דיר באלאק, תקפיד על הפרטים של המצגת למחר".

רציתי לקבור את עצמי... למה הוא שולח את זה  בפורום הזה ועוד שמנהל החטיבה גם נמצא בקבוצת הוואטסאפ הזו? 

תציצו רגע בטלפון שלכם – כמה קבוצות ווטסאפ אתם מנהלים?

האם אתם מודעים לעובדה שאתם מנהלים את הקבוצה ולא רק חברים בה?

איך הווטסאפ עוסק בכל הדברים שחשובים לארגונים - מחוברות עובדים, שיתופיות, מנהיגות, תקשורת ועוד...

1

על מקומו של המנהל בקבוצת הווטסאפ 

 

2

נגדיר כללי אצבע להתנהלות נכונה, שמתאימה לארגון ולך

3

נגלה ונחקור ביחד היבטים פסיכו-ניהוליים הקשורים לקבוצות עובדים

4

קבוצות ווטסאפ הן כלי ניהולי, שמטרתן להעביר מידע באופן מהיר ויעיל ולהשאיר את כולם בקשר. קבוצות כאלו הפכו לבלתי נמנעות והחוכמה הינה להפוך אותן להיות כלי תומך ניהול.

 

הדינמיקה שמתקיימת בין העובדים כשהם בעבודה, מתקיימת גם במרחב הווירטואלי, כמו גם דינמיקת  מנהל- עובד. ההבדל המרכזי טמון בעובדה, שבמרחב הדיגיטלי אין קשר עין וטון דיבור דבר הגורר תקלות תקשורת דרמטיות בהן האדם קרא משהו ומגיב ממרחב פשרנות והקשר סובייקטיביים בלבד (ללא אינטראקציה עם המקבל). 

דוגמאות לטעויות נפוצות של מנהלים:

 

  • מתייחסים לקבוצות ווטסאפ ככלי להעברת מידע בלבד, מבלי להבין את המימד האנושי שמאחורי ההודעות.

  • מתייחסים לקבוצת הווטסאפ של העבודה בה הם מנהלים בפועל, כמו לקבוצת הווטסאפ של הכיתה של הילדים.

  • עונים בצורה אימפולסיבית או לא עונים בכלל.

בסדנה:

הסדנאות יתקיימו בשיתוף מנחה שותפה:

גלית איתן רוזנברג - עוסקת בפסיכותרפיה וייעוץ לאירגונים.

מנחת קבוצות בנושאים שונים. בין השאר: הובלת שינוי באירגונים, רב תרבותיות, חוסן ופיתוח כלים ניהוליים במאה ה 21

בואו נדבר

מאיה בן סעדון

ייעוץ לפיתוח ארגוני

052-4755651

office@mayabensaadon.co.il

  • Facebook
  • LinkedIn